|
Üretimine geçilen Atego ve Axor modeli Mercedes kamyonların Rusya ve Türk cumhuriyetlerine de ihraç edilebilmesi için pazar araştırma onayları alındı ve çalışmalara başlandı. Mercedes-Benz Türkün Aksaraydaki kamyon fabrikasında gerçekleştirdiği yatırımlar, düzenlenen bir basın toplantısı ile tanıtıldı. Mercedes-Benz Türk Kamyon Direktörü Hans Peter Heinstein, Türkiyenin son yıllarda yaşadığı krizlerden kendilerinin de etkilendiklerini ancak yatırımlara devam ettiklerini belirterek, Türkiyeye güvenlerinin tam olduğunu ve bu krizden de çıkacağını vurguladı. Aksaray Kamyon Fabrikasının çok stratejik bir noktada bulunduğunu, Ortadoğu ve Türk cumhuriyetleri için de iyi bir konumda yer aldığını kaydeden Heinstein, Daimler Chryslerin bir parçası olan Aksaraydaki her girişimin, grubun vizyonunun uzantısı olarak görülmesi gerektiğini söyledi. Şirkete Daimler-Chryslerin yüzde 67, Arap sermayeli Overseas Co.nun yüzde 18, Kolumanın yüzde 7, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfının yüzde 5 ve MKEnin yüzde 3 oranında ortak olduğunu belirten Heinstein, yapılan bu yatırımla ürünlerin Atego ve Axor kamyonlarla tamamen yenilendiğini, kapasitenin yıllık 8 bin adetten 10 bine çıkarıldığını, fabrika kullanım alanının genişletildiğini, özel astar boya havuzunun kurulduğunu ve sanayi robotlarının devreye sokulduğunu anlattı. Silahlı Kuvvetler ve Jandarma için üretilen Unimogların da kendileri için büyük önem taşıdığını kaydeden Hans Peter Heinstein, ayrıca, ürettikleri otobüs şasilerinin de İstanbul ve Almanyadaki otobüs fabrikalarına gönderildiğini bildirdi. Heinstein, otobüs şasisi ihracatının yılda 12-13 milyon markı bulduğunu kaydetti. Yaşanan krizlerin kendilerini de etkilediğini ve yüzde 80e yakın daralmayı ortaya koyduğunu anlatan Heinstein, bu yıl için yaklaşık 5 bin 800 adet üretim hedefi varken, sayının bin 660larda kaldığını, yılbaşından bu yana yaklaşık 200 kişiyi işten çıkartmak zorunda kaldıklarını, halen haftada 4 gün çalıştıklarını söyledi. TÜRKİYEYE GÜVENİMİZ TAM Uzun yıllardır Türkiyede çalışan ve emekliliğinin ardından Datçaya yerleşmeyi planlayan Heinstein, sektörde önemli daralmaların yaşandığı son yıllarda yapılan yatırımlarla fabrikanın üretim kapasitesinin daha da büyüdüğü hatırlatılarak, bu kapasitenin nasıl doldurulacağının sorulması üzerine, şöyle dedi: Son yıllardaki krizlerden biz de olumsuz yönde etkilendik. Ancak yatırımlarımıza devam ettik. Türkiyeye güvenimiz tam. Türkiye bu krizden de çıkacak. Biz de üretimde 2004-2005de 10 binli rakamlara çıkacağız. Bunun binli rakamları da ihracat olacak. Heinstein, gelecek yıl için ihracat hedeflerinin 500 adet olduğunu da belirterek, Atego ve Axor için Rusya ve Türk Cumhuriyetleri için pazar araştırma onayları alındı. Çalışmalar devam ediyor dedi. Önümüzdeki yıllar için ihracattan yıllık 250 milyon mark ciro beklediklerini anlatan Heinstein, Ekim sonu ya da Kasım başında 25 ülkenin Daimler Chrysler temsilcileri burada buluşacak ve ihracat konusu ele alınacak diye konuştu. EĞİTİME DE BÜYÜK YATIRIM Verilen bilgiye göre, fabrika bünyesinde yaklaşık 2.5 milyon mark harcanarak bir eğitim merkezi oluşturuldu. Aksaraylı gençlere 3 yıl süreyle motor ve elektronik gibi çeşitli alanlarda eğitim sağlayan merkez, bu yıl ilk mezunlarını da verdi. 579 kişinin çalıştığı fabrika 1986 yılında üretime başladı. Bugüne kadar fabrikada üretilen 35 bini aşan çeşitli tonajlarda kamyon öncelikle iç pazarda satıldı. Günümüzde fabrikada, hafif sınıfta Atego 1215 C ve Atego 1517 C, ağır sınıfta Axor 2523 C, Axor 2523 K ve Axor 2528 C kamyonlar ve Axor 1835 LS ve Axor 1840 LS çekiciler ile Unimog araçları üretiliyor. Fabrikadaki Hacivat ve Karagöz adı verilen iki dev sanayi robotu da dikkat çeken unsurlar arasında yer alıyor. Bu arada, ürünlerin ve ürün kalitesinin eşitlenmesiyle Mercedes-Benz Türkün yan sanayicileri Almanyadaki kamyon fabrikalarına da parça verme olanağına kavuştular. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||