Home page
Haber Menüsü


Mercedes’ten büyük yatırım
Mercedes-Benz Türk’ün, kamyon fabrikasına yaptığı 150 milyon marklık yatırım tamamlandı.
Akrasay
AA
7 Ekim— Mercedes-Benz Türk, Aksaray’daki kamyon fabrikasında, kalite artırımı, kapasite yükseltilmesi ve yeni ürünler için yaptığı 150 milyon marklık yatırımı tamamladı. Orta ve Doğu Avrupa ülkeleri fabrikanın hedef ihracat pazarları olarak belirlenirken, geçen hafta bu bölgedeki ülkelere, yeni ürünlerden oluşan ilk ihracat gerçekleştirildi.

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Üretimine geçilen Atego ve Axor modeli Mercedes kamyonların Rusya ve Türk cumhuriyetlerine de ihraç edilebilmesi için pazar araştırma onayları alındı ve çalışmalara başlandı. Mercedes-Benz Türk’ün Aksaray’daki kamyon fabrikasında gerçekleştirdiği yatırımlar, düzenlenen bir basın toplantısı ile tanıtıldı.
       Mercedes-Benz Türk Kamyon Direktörü Hans Peter Heinstein, Türkiye’nin son yıllarda yaşadığı krizlerden kendilerinin de etkilendiklerini ancak yatırımlara devam ettiklerini belirterek, Türkiye’ye güvenlerinin tam olduğunu ve bu krizden de çıkacağını vurguladı.
       Aksaray Kamyon Fabrikası’nın çok stratejik bir noktada bulunduğunu, Ortadoğu ve Türk cumhuriyetleri için de iyi bir konumda yer aldığını kaydeden Heinstein, Daimler Chrysler’in bir parçası olan Aksaray’daki her girişimin, grubun vizyonunun uzantısı olarak görülmesi gerektiğini söyledi.
       Şirkete Daimler-Chrysler’in yüzde 67, Arap sermayeli Overseas Co.’nun yüzde 18, Koluman’ın yüzde 7, Türk Silahlı Kuvvetleri’ni Güçlendirme Vakfı’nın yüzde 5 ve MKE’nin yüzde 3 oranında ortak olduğunu belirten Heinstein, yapılan bu yatırımla ürünlerin Atego ve Axor kamyonlarla tamamen yenilendiğini, kapasitenin yıllık 8 bin adetten 10 bine çıkarıldığını, fabrika kullanım alanının genişletildiğini, özel astar boya havuzunun kurulduğunu ve sanayi robotlarının devreye sokulduğunu anlattı.
       Silahlı Kuvvetler ve Jandarma için üretilen Unimog’ların da kendileri için büyük önem taşıdığını kaydeden Hans Peter Heinstein, ayrıca, ürettikleri otobüs şasilerinin de İstanbul ve Almanya’daki otobüs fabrikalarına gönderildiğini bildirdi. Heinstein, otobüs şasisi ihracatının yılda 12-13 milyon markı bulduğunu kaydetti.
       Yaşanan krizlerin kendilerini de etkilediğini ve yüzde 80’e yakın daralmayı ortaya koyduğunu anlatan Heinstein, bu yıl için yaklaşık 5 bin 800 adet üretim hedefi varken, sayının bin 660’larda kaldığını, yılbaşından bu yana yaklaşık 200 kişiyi işten çıkartmak zorunda kaldıklarını, halen haftada 4 gün çalıştıklarını söyledi.
       
“TÜRKİYE’YE GÜVENİMİZ TAM”
       Uzun yıllardır Türkiye’de çalışan ve emekliliğinin ardından Datça’ya yerleşmeyi planlayan Heinstein, sektörde önemli daralmaların yaşandığı son yıllarda yapılan yatırımlarla fabrikanın üretim kapasitesinin daha da büyüdüğü hatırlatılarak, bu kapasitenin nasıl doldurulacağının sorulması üzerine, şöyle dedi:
        “Son yıllardaki krizlerden biz de olumsuz yönde etkilendik. Ancak yatırımlarımıza devam ettik. Türkiye’ye güvenimiz tam. Türkiye bu krizden de çıkacak. Biz de üretimde 2004-2005’de 10 binli rakamlara çıkacağız. Bunun binli rakamları da ihracat olacak.”
       Heinstein, gelecek yıl için ihracat hedeflerinin 500 adet olduğunu da belirterek, “Atego ve Axor için Rusya ve Türk Cumhuriyetleri için pazar araştırma onayları alındı. Çalışmalar devam ediyor” dedi.
       Önümüzdeki yıllar için ihracattan yıllık 250 milyon mark ciro beklediklerini anlatan Heinstein, “Ekim sonu ya da Kasım başında 25 ülkenin Daimler Chrysler temsilcileri burada buluşacak ve ihracat konusu ele alınacak” diye konuştu.
       
EĞİTİME DE BÜYÜK YATIRIM
       Verilen bilgiye göre, fabrika bünyesinde yaklaşık 2.5 milyon mark harcanarak bir eğitim merkezi oluşturuldu. Aksaraylı gençlere 3 yıl süreyle motor ve elektronik gibi çeşitli alanlarda eğitim sağlayan merkez, bu yıl ilk mezunlarını da verdi.
       579 kişinin çalıştığı fabrika 1986 yılında üretime başladı. Bugüne kadar fabrikada üretilen 35 bini aşan çeşitli tonajlarda kamyon öncelikle iç pazarda satıldı. Günümüzde fabrikada, hafif sınıfta Atego 1215 C ve Atego 1517 C, ağır sınıfta Axor 2523 C, Axor 2523 K ve Axor 2528 C kamyonlar ve Axor 1835 LS ve Axor 1840 LS çekiciler ile Unimog araçları üretiliyor.
       Fabrikadaki Hacivat ve Karagöz adı verilen iki dev sanayi robotu da dikkat çeken unsurlar arasında yer alıyor. Bu arada, ürünlerin ve ürün kalitesinin eşitlenmesiyle Mercedes-Benz Türk’ün yan sanayicileri Almanya’daki kamyon fabrikalarına da parça verme olanağına kavuştular.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları