|
|
CNBC-ede Finans Cafe programına konuk olan Havaş Genel Müdürü Hans Rudolf Moser, Öncelikle Türkiyedeki çalışanlarımızın endişe taşımasını istemiyoruz. Havaş ve Swissport tamamen Swissairden bağımsız bir şirkettir. Dünya çapında 130 havaalanında hizmet veriyoruz ve sektörün lideri durumundayız dedi. Moser, 11 Eylül sonrasında pekçok havayolu şirketinin sıkıntıya girdiğinin altını çizerek, Swissportun yine de iyimser bir bütçesi var. Bunu önümüzdeki hafta revize edeceğiz. Önümüzdeki aylarda yeni bir yapılanma ve yeni tedbirler gerekebilir ama şu an için bizim operasyonlarımız planlandığı gibi sürecek diye konuştu. İNGİLİZLER DEVREDE Swissportu satın almak için birkaç aydır Swissgroupla müzakereler sürdüren İngiliz yatırım şirketi Candover, Ekim ayı sonuna kadar kararını açıklayacak. Eğer bu satış gerçekleşirse Swissportun ve dolayısıyla Havaşın yüzde 80i İngilizlerin kontrolüne geçecek. Moser, Candoverın sadece bir yatırımcı olduğunu söyledi ve Swissportun ve Havaşın yönetim kadrosunun eskisi gibi kalacağını tahmin ettiğini açıkladı. BANKALARIN GAZABI: SWISSAIR TARİH OLUYOR Swissair, İsviçrenin neredeyse ulusal havayolu olmasına karşın kamu kuruluşu olmaması nedeniyle kurtarılamıyor. Buna göre, bankalara olan büyük borcu nedeniyle Swissair artık ticari faaliyette bulunamayacak. İşin ilginç tarafı, İsviçre Hükümeti bir bayrak-ülke markası sayılan Swissairin yine İsviçre Bankaları tarafından yok edilmesine de müdahale edemiyor. Buna göre, şirketin bir kolu olan Cross Air yavaş yavaş Swissairin yerini alacak. Swissgroup elindeki varlıkları yavaş yavaş tasfiye ederek UBS ve Credit Suissein vereceği 250 milyon İsviçre Frangı kredilik borcu ödeyecek. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||