Home page
Haber Menüsü


Artok: Kotalar için ısrarcı olmalıyız
İHKİB Başkanı Nuri Artok, ABD’nin Türk tekstil ürünlerine uyguladığı kotaların yükseltilmesi için ısrarcı olunmasını isteyerek, başarılı olunması halinde ihracatın 500 milyon dolar artacağını öngördü.
Bursa
AA
29 Eylül— İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Nuri Artok, ABD’nin Türk menşeli ürünlere 42 kategoride kota uyguladığına işaret ederek, “Türkiye, bu dönemde kota engelinin kaldırılması için ısrarcı olmalıdır” dedi.

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Artok, yaptığı açıklamada, ABD’nin Türkiye’den ihraç edilen hazır giyim ve konfeksiyon ürünleri ile tekstil ürünlerine 21’er kategoride kota uyguladığını kaydederek, miktar kısıtlamasına dayanan bu uygulamanın Türkiye’nin rekabet şansını azalttığını kaydetti.
       Dış Ticaret Müsteşarlığı’nca yapılan çalışmalardan yıllardır bir sonuç alınamadığını anımsatan Artok, Dışişleri Bakanı İsmail Cem’in son ABD temasları sırasında konuyu yeniden gündeme getirmesinin son derece yerinde olduğunu söyledi.
       
İHRACATIN ÖNÜ AÇILMALI
       Artok, küresel durgunluk nedeniyle uluslararası piyasalarda daralmanın yaşandığı ve savaş olasılığının bulunduğu bir konjonktürde, krizde bulunan Arjantin ve Türkiye gibi ülkelere yardım konusunun gündemde olduğuna dikkati çekerek, Uluslararası Para Fonu (IMF) ve Dünya Bankası’ndan alınan kredilerin yanı sıra, ihracatın önünü açacak adımların atılmasını istedi.
       Türkiye’nin geleneksel olarak ürettiği “bornoz, gecelik, sabahlık, pijama, çarşaf, pantolon” gibi ürünlerde son derece rekabetçi bir yapıya sahip olmasına rağmen, ABD’nin uyguladığı kotalar nedeniyle istenen düzeyde ihracat yapılamadığına işaret eden Artok, şunları söyledi:
       “Türkiye, bu dönemde kota engelinin kaldırılması için ısrarcı olmalıdır. Uluslararası konjonktürün, Türkiye’den yana olduğu bir süreçteyiz. Bunu iyi değerlendirmeliyiz. Yaşadığımız ekonomik krizi yurtdışından ithal tedbirlerle değil, üretim ve ihracat yaparak, istihdam yaratarak aşacağız. Bunu kimse aklından çıkarmasın. Başarı için bilgi, deneyim ve yeterli potansiyele sahibiz. Başarılı olursak ihracatımız, otomatik olarak 500 milyon dolar artar.”
       
ABD EN BÜYÜK İKİNCİ PAZAR
       Artok, ABD’nin Avrupa Birliği’nden (AB) sonra ikinci en büyük pazar konumunda olduğunu belirterek, bu ülkeye 2000 yılında 1 milyar 460 milyon dolar hazır giyim ve konfeksiyon ile tekstil ihracatının yapıldığını kaydetti.
       Bu rakamın, yüzde 75’ini konfeksiyon ihracatının oluşturduğuna işaret eden Artok, ABD’ye yapılan 3.2 milyar dolar tutarındaki toplam yıllık ihracatın, kotaların kaldırılması durumunda, birkaç yılda 4 milyar doları aşacağını söyledi.
       Nuri Artok, yurtiçinde ve yurtdışında reel sektörün rekabetçi yapısına darbe vuran bürokratik engellerin, en az finansal sorunlar kadar önemli olduğunu da sözlerine ekledi.
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları