|
27 Eylül Mercedes Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Dr. Till Becker, yabancı yatırımın Türkiyeye gelmesi için gerekli teşviklerin acilen gerçekleştirilmesi gerektiğini söyledi. Dr. Becker, tüm Mercedes otobüs üretimini Türkiyede yapmak istediklerini ancak, teşviklerin yeterli olmadığını belirtti. Mercedes-Benz Türk tarafından Almanya ile aynı anda Aksaray Fabrikasında üretilen yeni Axor çekicinin tanıtım toplantısında konuşan Dr. Becker, Türkiyenin iç ve dış borçlarını ödeyebilmesi için, doğrudan yabancı yatırıma ihtiyacı olduğunu kaydetti. |
Dr. Becker, Macaristan, Çek Cumhuriyeti, Polonya ve Hindistan beni çağırıyor, ancak, Türkiye o kadar yüksek sesle çağırmıyor dedi. Mercedes-Benz Türk tarafından Almanya ile aynı anda Aksaray Fabrikasında üretilen yeni Axor çekici, Hadımköy-Hoşdere mevkiinde 32.5 milyon mark harcanarak yaptırılan yeni pazarlama merkezinde düzenlenen bir basın toplantısı ile tanıtıldı. Dr. Becker, toplantında yaptığı konuşmada, otomotiv sektörünün 8 aylık dönemini değerlendirdi. Yılın ilk ayları pembe bir gelecek vaadederken, ilk önce mali krizin patlak verdiğini, son olarak da ABDdeki terörist saldırıların kötü ortamın tuzu biberi olduğunu anlatan Dr. Becker, Biz mücadeleyi sürdüreceğiz. Türkiyede büsbütün çetin bir mücadeleye girmek zorundayız. Zaten 11 Eylül öncesi de durumumuz zordu dedi. Dr. Becker, bu yıl kamyon pazarının 1994 yılının üçte ikisi kadar olmasını beklediklerini, otobüste satışların azaldığını, hafif ticari araçta da 1994ün biraz üzerinde satış beklendiğini kaydederek, Bu rakamları görünce insanın sinirleri bozuluyor diye konuştu. 2002 YAPISAL DÜZELME GETİRECEK 2002 yılının yapısal bir düzelme getireceğini, ancak satışların 2001 düzeyinde olmasının beklendiğini anlatan Dr. Becker, şunları söyledi: Şuna inanıyoruz ki kriz önümüzdeki yıl yaz aylarından sonra bir şekilde altedilebilecektir. Ekim, Kasım, Aralık aylarında durum değişecektir. Yapısal bir düzelme bekliyoruz. Bunun için çalışmamız gerekiyor. Hepimizin sımsıkı, beraberce çalışmamız gerekiyor. Hükümetin işleri kolay değil, ancak, adım adım gereken adımları atıyor. Dr. Becker, Türkiyenin sıkıntılarını aşmasında yabancı kaynağın önemini vurgulayarak, bunun için gereken ön şartların oluşturulması ve daha fazla imkan yaratılması gerektiğini söyledi. Yabancı yatırımlar konusundaki son raporların, durumun Türkiye için hüzünlü olduğunu ortaya çıkardığını belirten Dr. Becker, şunları söyledi: Tüm otobüs üretimini Türkiyede burada yapmayı istiyoruz. Sadece iç pazara değil, Avrupaya da buradan satmak istiyoruz. Macaristan, Çek Cumhuriyeti, Polonya, Hindistan beni çağırıyor. Türkiye o kadar yüksek sesle çağırmıyor. Mercedes-Benz Türk, Türkiye ile her zaman yakın bir ilişki içinde olmuştur. Ancak bunun bir şekilde ekonomik olması da gerekiyor. İhracatın teşviki gerekiyor. Yabancı yatırımcılara açık seçik bir davet çıkarılmalı, lafta kalmamalı. BİZDEN KORKUYORLAR Aksaray Fabrikasının 150 milyon marklık yatırımla modernize edildiğini ve kapasitesinin artırıldığını kaydeden Dr. Becker, bu fabrikanın ürünlerinin de kalite olarak Almanyadan daha iyi olduğunu anlattı. Dr. Becker, Almanyadaki Wörth Fabrikasında bizden korkuyorlar, zira onların pastalarını biz ellerinden alıyoruz. Sahiden daha iyiyiz diye konuştu. Kendilerini arabulucu ve çöpçatan olarak da niteleyen Dr. Becker, Türk sanayii ile Almanya arasında çöpçatanlık yapıyoruz. Onları başgöz etmek istiyoruz ve bu yönde muazzam yatırımlar yapıyoruz dedi. Krize rağmen Hoşdereye yatırım yapmaya devam edeceklerini vurgulayan Dr. Becker, otobüs konusundaki yatırım için karar verildiğinde bunun Aksaraydaki yatırım kadar büyük olacağını anlattı. Dünyanın çeşitli ülkelerinde yabancı yatırımcıyı teşvik için uygulamalar bulunduğunu, bunun en başarılı örneğinin de İrlanda olduğunu dile getiren Dr. Becker, Türkiyede Hoşdereye 200 milyon mark yatırım yapayım dediğimde kimsenin ruhu duymuyor dedi. ENAYİLİĞİMİN TESCİLİ MİYDİ? Yabancı yatırımcıların bürokratik sıkıntılarından örnekler veren Dr. Becker, başka ülkelerde yatırımcıların arazi, uzun vergi muafiyeti gibi teşviklerle karşılandıklarını anlattı. Dr. Becker, Bize 5 defa en iyi ihracatçı ödülü verildi, verilen o oldu. Bu bir ödül müydü yoksa enayiliğimin tescili miydi bilemiyorum. Bu arada en fazla vergi veren de oldum dedi. Till Becker, yabancı yatırımcıyı teşvik için somut, berrak bir program hazırlanması gerektiğini de vurgulayarak, bugünkü teşviklerin asla yeterli olmadığını savundu. Dr. Becker, Ülkeye gelenler de devlet de kazanacak. İrlandalılar aptal mı? Bunu yapıyorlar dedi. Soruları da yanıtlayan Becker, Mercedes-Benz Türkün gerçek rakiplerinin diğer markalar olmadığını belirterek, Gerçek rakiplerimiz, Macarlar, Çekler, Hindistan ve Polonyadır. O ülkelerde daha iyi yatırım imkanları oluşursa, ben o fiyatları tutturamam diye konuştu. Yabancı yatırımların Türkiyeye çekilmesi konusunun Türkiye için gerçekten hayati önem taşıdığını da vurgulayarak, Bunların Türkiyeyi yabancılara satmakla alakası yok. Türkiyenin genç beyinlerinin burada kalmasını istiyoruz şeklinde konuştu. Türk şirketlerinin yabancıların eline geçtiği yönünde değerlendirmeler bulunduğunu hatırlatan Dr. Becker, Eğer bir işletme batmışsa, birisi gelip onu kurtarıyorsa mutlu olmak lazım. Almanyada Grundig battı, Philips kurtardı diye çok mutlu oldular dedi. Geçtiğimiz yıl, kur farkından dolayı zarara uğradıklarını da hatırlatan Dr. Becker, şimdi durumun daha elverişli olduğunu, ancak, bunun eski düzeyine çıkmayacağını umduğunu kaydetti. YENİ ÜRÜN AXOR AKSARAYDAN Mercedes-Benz Türk, Almanya ile aynı anda Aksaraydaki Fabrikasında ürettiği yeni Axor çekiciyi, Ekim ayından itibaren satışa sunacak. 1835 LS ve 1840 LS tiplerinde üretilen Axor çekiciler, Mercedes-Benzin Wörth Kamyon Fabrikası ile Mercedes-Benz Türk işbirliğiyle geliştirildi. Bu araçların üretimi de Aksaray ve Wörth fabrikalarında eş zamanlı olarak aynı teknolojik standart ve kalite düzeyinde yürütülecek. Yurtiçinde satışa sunulmasıyla birlikte ihracatı da gündemde olan Axor çekiciler için ilk aşamada Orta Avrupa ülkeleri ihracat pazarı olarak hedefleniyor. 350 PS VE 400 PS motor seçenekleri ve alternatif donanımları bulunan Axor çekiciler, gerek yurtiçi, gerekse yurtdışı taşımacılığa uygun olarak tasarlandı. Bu araçlar uluslararası taşımacılık için gerekli teknik standartların yanı sıra konforu da kullanıcısına sunuyor. Axor çekiciler, kullanım alanlarına göre klasik 6x2 ve 8x2 kargo taşımacılığı yapanlar için de bir alternatif oluşturuyor. KDV hariç 1835 LS modeli 88 bin 800 mark, 1840 LS modeli de 98 bin 900 mark olan Axor çekiciler, Ekim ayından itibaren yurt çapında 26 Mercedes-Benz Türk bayiinde satışa sunulacak. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||