|
Çin daralmaya meydan okuyor G.Kore, borcunu 3 yıl önce ödedi Endonezya IMF'yle Niyet Mektubu imzaladı Japonya'da rekor işsizlik; yüzde 5 |
|||
Güney Kore bocalamaya başladı diyen uzmanlar, 1999da yüzde 10.9, geçen yıl ise yüzde 8.8 büyüyen ekonominin bu yılın ikinci çeyreğinde yüzde 2.7lik performans göstermesini olumsuz bir sinyal olarak yorumluyorlar. Bu oran 1998den bu yana en düşüğü... Yeni ekonominin hız kesmesiyle, gelişmiş ülkelerden elektronik cihaz - parça talebinin azalmasıyla, Güney Korenin ihracatı gerilerken, şirketlerin karı da düşüyor. Şirket karlarındaki düşüş, ülkede 1997 krizinin ateşleyicisi olarak kabul edilen ve halen reform sürecindeki chaebol olarak adlandırılan dev aile şirketlerinin ve borç seviyesini artırıyor ve mali yapısını bozuyor. Ayrıca işsizlik Temmuz ayında yüzde 3.7ye çıkarken, Haziran ayında sanayi üretimi yüzde - 2.7ye düştü. ÜÇÜNCÜ ÇEYREKTE TABANA VURACAK 2001 yılının tamamında büyümenin yüzde 3 olacağı tahmin ediliyor. Hükümetin hedefi ise yüzde 4. Üçüncü çeyrekte büyümenin tabana vurması bekleniyor. Kore ekonomisinin ancak, küresel elektronik ve mikroişlemci talebinin canlanması, ABD ekonomisinin yoluna girmesi ve chaebollerdeki yeniden yapılanmanın meyvelerini vermesiyle toparlanabileceği ifade ediliyor. CHAEBOLLER REFORMLARDA YAVAŞLADI Resmin daha da karanlık yanı ise, chaebollerin hakimiyetindeki ve Financial Times tarafından çağdışı olarak nitelendirilen sanayi yapısını yenileme reformları da sorunlarla karşılaşıyor. Samsung, Daewoo, Lucky Goldstar (LG) ve Hyundaidan oluşan bu dev dörtlüyü yabancı gruplara satma veya devlet desteğiyle sermaye artırımı görüşmeleri çıkmaza girdi. Yönetim yapılarının değişmesi yönünde Dünya Bankasının desteğiyle yapılan reformlarda da yavaşlama var. Uzmanlar tek olumlu gelişmenin borç - menkul değer oranlarındaki gelişmeler olduğunu ifade ediyor. HYUNDAİ VE DAEWOO ÇIKMAZDA Şirketlerin yabancılara satılması yönündeki görüşmeler de çıkmaza girmiş durumda. Hyundaiın finans biriminin ABDli AIGye satılması yönünde aylardır süren görüşmelerden sonuç alınamadı. Hükümet, AIG konsorsiyumuna, anlaşma sağlanmadığı takdirde bu şirketlerin iflasını ilan edeceğini açıkladı. Hyundai ise, fiyatı indirebileceğini bildirdi. İflas etmiş dev otomabil üreticisi Daewoo Motorun General Motorsa satılması görüşmeleri de aylardır sürüyor. Ancak, dünyanın en büyük otomobil üreticisi General Motors, fiyatı düşürmek için biraz ağırdan alıyor. General Motors, Daewoodan alacaklı bankaların teklif için mühlet tanımalarını da kabul etmiyor. Daewoo, 1999 yılında 17.5 milyar dolar borcuyla iflas etmiş ve kreditör bankalar iflastan bu yana şirkete 2 milyar dolar enjekte etmişti. HÜKÜMET 25 MİLYAR DOLAR HARCADI Güney Kore hükümeti ise dün yaptığı açıklamada, 1997-1998 Asya krizinin ardından banka ve şirketlerin yeniden yapılandırılması için 110 milyar dolar harcadığını bildirdi. Güney Kore Maliye ve Ekonomi Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, bu harcama tutarının 25 milyar dolara varan kısmının geri dönmesinin mümkün olmadığı belirtildi. | ||||
Bankaların kara tahtaları siliniyor | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||