‘Evren 12,5 milyar yıl yaşında’

Farklı ölçüm yöntemleri kullanan bilim adamları, evrenin yaşıyla ilgili yeni iddialar ortaya attı

AA
8 Şubat —  Evrenin yaşını araştıran değişik uluslardan bir grup bilim adamı, evrenin yaşının 12 buçuk milyar yıl olabileceğini öne sürdüler. Bilim dergisi Nature’da yayımlanan yeni araştırmada, şimdiye kadar astronomların evrenin yaşı konusundaki değişik iddialarına rağmen, evrenin yaşının, üç aşağı beş yukarı 12 buçuk milyar yıl olduğu belirtildi.

Araştırmaya katılan Paris Meudon Gözlemevi çalışanı Roger Cayrel ile Avrupa, ABD ve Güney Afrika’dan arkadaşları, evrenin yaşını belirlemek için değişik yöntem izlediler.
        Bilim adamları, evrenin yaşını evrenin genişlemesi ve uzak yıldızların hızına göre belirleme yerine, radyoaktif kozmokronometri adını verdikleri yeni bir yöntemle, eski bir yıldız olan CS31082-001‘de bulunan radyoaktif elementler olan Toryum ve Uranyum miktarını esas aldılar.
        Cayrel, galaksilerdeki eski yıldızların, oluşum tarihleriyle evrenin minimum yaşını belirlemede kendilerine yardımcı olduğunu söyledi. Araştırmacılardan Christopher Sneden ise araştırmalarının yoruma açık olduğunu da belirterek, çalışmanın radyoaktif kozmokronoloji alanında büyük bir ilerleme olduğunu ifade etti.

TOP5 Türk Telekom’dan ücretsiz masal ve müzik servisi