|
HİDROJENLİ OTOMOBİLLER DENENİYOR Araştırma kuruluşu Allied Business Intelligence hidrojen teknolojileri uzmanı Atakan Özbek, hidrojenli otomobillerin ancak büyük markaların bu işe soyunmasıyla yaygınlaşacağını, bunun için de istasyonlar ile otomobil sayısının beraber artması gerektiğini vurguluyor. |
||||
Hidrojen istasyonlarının yaygınlaşması, yeni enerjiye geçişin pratikte en önemli sorunu olacak. | Hidrojen teknolojileri üzerine uzmanlaşan Zap firması 2005in ikinci yarısından itibaren Smart marka otomobillerin motorlarını hidrojene dönüştüreceklerini açıkladı. Farklı markaların hidrojenli otomobillerini basına tanıtarak test sürüşlerine başlaması da iyi bir sinyal olarak algılanmalı. Kimi üreticiler hidrojenli araçları büyük kurumlara satarak denemelerini ve sonuçlarını paylaşmalarını istiyor. ABDde ve Avrupa bu tür hidrojen işbirlikleri yapılmaya başlandı. |
|||
Mercedes'in yeni A serisinin hidrojenli versiyonu. |
Yakıt hücresi teknolojileri konusunda uzman Fuel Cell Today, halen dünyada 800den fazla hidrojenli aracın deneme sürüşüne çıktığını yazıyor. Otomotiv devi DaimlerChrysler yıl sonuna dek 100den fazla aracın deneme sürüşünü tamamlayacağını duyurmuştu. İlk Türk yakıt pili 18 ay sonra SOĞUK HAVA ENGELİ AŞILMALI Hidrojeli otomobillerin önündeki iki engel maliyet yüksekliği ve soğuğa karşı dayanıksızlık. ABDli PolyFuel şirketinin geliştirdiği polimer membranlar motorun 95 dereceye kadar çıkmasına olanak veriyor. Hidrojen motorlarında membran bilgisayarlardaki CPUya benzer bir şekilde hücrenin performansında temel görev üstleniyor. Hidrojene ciddi yatırımlar yapan bir diğer dev Honda ise, New York ve Japonyada eşzamanlı yürüttüğü çalışmalarda otomobilleri kış şartlarında sınıyor. |
|||
Honda, hidrojenli motorlara yüksek yatırım yapan firmaların başında geliyor. | MALİYET SORUNU ÇÖZÜLMELİ Hidrojenli motorların maliyeti sektörün gelişmesinin önünde ciddi bir engel olarak algılanıyor. Teknolojinin ticarileşmesi için maliyetin düşürülmesi gerekiyor. Özbek hidrojenli otomobillerin yaygınlaşmasının önündeki en sorun olarak maliyet yüksekliğini görüyor. Özbek, membran (katman) üretiminin toplam maliyetin yüzde 35ine, katalizatörlerin de yüzde 40ına denk düştüğünü belirterek, katalizatör olarak kullanılan platinyuma mutlaka bir alternatif bulunması gerektiğini söylüyor. Bor hidrojen ekonomisinin yıldızı MALİYETTE NANO-NİKEL UMUDU Platinyum alternatifleri konusunda uzmanlaşan QuantumSphere firması, katalizatör işlevi gören nano-nikel geliştirdi. |
|||
Yakıt hücresinde, platinyum yerine nano-nikel kullanılacak. |
Yarım kilogramı 10 bin dolar olan platinyuma göre nikel çok daha ucuz bir materyel ve bu açıdan hidrojenli otomobillerin geleceği için bir umut. Nano-nikel önce eritiliyor, sonra da sıkıştırılarak yeniden katılaştırılıyor. Katılaştırma esnasında nikel eriyiği 20 nanometrelik parçalara bölüştürülüyor. QuantumSpherein ürettiği nano-nikel, platinyuma benzer fiziksel özellikler gösteriyor ve yakıt hücresinde aynı işlevi görebiliyor. Şirket, nano-nikeli 10 yıl içinde ticari bir ürüne dönüştürmeyi düşünüyor. Nano-nikel halen California Institute of Technologyde test ediliyor. |
|||
Türk Telekomdan ücretsiz masal ve müzik servisi | |||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||