Home page
Haber Menüsü


 
Etkinlikler ve tanıtım!
 
Tanıtım, pazarlamanın olmazsa olmaz koşulu. Ama iyi planlanmamış bir tanıtımın yarar yerine zarar getireceğini de unutmamak lazım.
 
Dr. Ayşe Işınbark
NTV-MSNBC
 
20 Nisan 2004—  Üniversiteli olsun olmasın tüm girişimcileri elimden geldiğince desteklemeye çalışıyorum. “Elimden geldiğince” diyorum çünkü sonuçta arkamda ne bir finansör, ne de devlet kuruluşu var. Üstelik benim yaptığım işin birileri tarafından desteğe ihtiyacı var. Ve ben de destek arayışlarımı sürdürüyorum. Yakında gazetelerden birine ilan verirsem şaşmayın (tabii bu bölümü şaka, ama her şakada bir gerçek payı vardır)

   
 
       
   
MSNBC News Ayşe Işınbark: Ona kim el uzatacak?
MSNBC News Ayşe Işınbark: Fikir klonlaması
MSNBC News Ayşe Işınbark: Girişimci güvenlik arayışında
MSNBC News Ayşe Işınbark: Mor inek ve e-teşebbüs
MSNBC News Ayşe Işınbark: Yanıt arayan sorular
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Yine destek değil mi? Ne olacak benim halim, bütün yazılarımda “destek” sözcüğünü kullanmadan edemiyorum. Neyse sözü geçen hafta aldığım mesajlara getirmek istiyorum. Çünkü bayiport.com’a gelen mesajlardan üçü de aynı türdendi. Öğrenci toplulukları ya da genç girişimciler yaptıkları organizasyonların duyurulması konusunda destek istiyordu ve hep aynı sözcüğü kullanıyorlardı;” tanıtım için destek verir misiniz?.. ”
       Bir an, GTDF (Girişimcilere Tanıtım Desteği Fonu) kuruldu ve sorumluluğunu da acaba bana mı verdiler diye, düşünmeden kendimi alamadım. Aslına böyle bir fon kurulsa fena olmazdı, hele sorumluluğunu da bana verseler daha da iyi olurdu ya neyse. Şakası bir yana tanıtımın önemi yadsınamaz. Öyle ya dünyanın en iyi ürünü veya hizmetini gerçekleştirmiş bile olsanız, onu tanıtamadıktan ve hedef kitlenize ulaşamadıktan sonra başarılı olma şansınız kalmıyor. Ama iyi planlanmamış bir tanıtımın (100 milyarlar bile verseniz) yarar yerine zarar getireceğini de unutmamak lazım.
       
TEKNOPARKLAR ZİRVESİ
       Neyse bu vesile ile yeni bir fon kuruluşu ve tanıtım konusunda ilgili yerlere duyurularımızı yaptığımıza göre, gençlerin isteklerine dönebiliriz.
       İlk organizasyon IEEE ODTÜ öğrenci topluluğundan ve 3 Mayıs’ta ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek olan Teknoparklar Zirvesi. “Türkiye’nin Silikon Vadileri İlk Defa Bu Zirvede Buluşuyor” sloganıyla düzenlenen etkinlik, öğrenci topluluğunun geçmiş yıllarda gerçekleştirdiği üniversite-sanayi işbirliğine yönelik organizasyonların bir devamı niteliğinde.
       Ancak bu yılki etkinliğin teknoparklar üzerinde yoğunlaşmasının özel bir nedeni var. O da AB sürecinde olan ülkemizde, üniversite-sanayi işbirliği ve Ar-Ge gibi iki önemli kavramın yeni yeni değerinin anlaşılmaya başlaması… Teknoparkların da bu konuda mihenk taşı olması…
       TÜBİTAK’ın desteğiyle yapılacak olan Teknoparklar Zirvesi’nin amacı ise şöyle:
       “Teknoparkların önem ve avantajlarının tam olarak anlaşılması ve teknoparkların kuruluş amaçlarına uygun strateji ve politikaların neler olabileceğinin ortaya konması. Ve başarılı uygulamalarda izlenen metodların hedef kitleye aktarılarak, bu konuya ve teknoparkların sanayicilere sağladığı avantajlara dikkat çekmek.”
       Sözkonusu etkinlikle ilgili daha detaylı bilginin www.teknozirve.org.tr adresinden öğrenebileceğini belirtelim ve ikinci etkinliğe geçelim.
       İkinci etkinlik bir yarışma… Yok bu yarışma, tüm televizyon kanallarında izlemeye doyamadığınız “…star” yarışmalarından değil. Burada gençler (çünkü katılım yaşı 40 ile sınırlıymış, “ben katılamıyorum”) yeteneklerini sergilemeyecek, iş planlarını sergileyecek. Üstelik de en iyi iş planı çeşitli ödüller kazanacakmış.
       Kazandıkları ödülle girişimci fikirlerini gerçekleşirebilirler mi bilemem ama, en azından isimlerini duyurma şansları olabilir. Bu etkinliğin en dikkatimi çeken yanı, dillere pelesenk olan “iş planı” konusunda yarışma öncesi girişimcilere eğitim verilmesi. Yani yarışmada kazanmasanız bile “iş planı” nasıl hazırlanır onu öğreneceksiniz. Eğitim için başvurunun 23 Nisan’da sona erdiğini ve Junior Chamber International - Genç Müteşebbisler Jaycees Derneği İstanbul Şubesi’nin düzenlediği “I.En İyi İş Planı Yarışması” için 30 Mayıs’a kadar sürenizin olduğunu da sözlerimize ekleyelim.
       
MARKA YÖNETİMİ
       Evet sonuncu etkinlik ise Erciyes Üniversitesi’nden ve çok tartışılan bir konuyu içeriyor.
       8-12 Eylül 2004 tarihleri arasında Erciyes Üüniversitesi’nde düzenlenecek olan 18.TEMÖB’ün (Türkiye Endüstri Mühendisliği Öğrencileri Buluşması) konusu,
       “MARKAYÖNETİMİ” olarak belirlemiş. Ve etkinlikte “Reklam, Patent, Markalaşma” konuları incelenecekmiş.
       “Destek” sözcüğünü kullanmayacağım yazılarda buluşmak dileğiyle.
 
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları