Home page
Haber Menüsü


İdil Akidil'e e-posta atmak için resmin üstüfe tıklayın!
İç İletişim Mitleri*
Kiminle konuşsanız kurum içi iletişimin yetersizliğinden şikayet ediyor. Yöneticiler kendilerine bağlı olanların görevini tam olarak yapmadığını, sorgulamadığını söyleyebiliyor, çalışanlar da üst yönetimin iletişime kapalı olduğunu…
İdil Akidil
NTV-MSNBC
    28 Ocak —  Çözümü sorduğunuzda ise bazı geleneksel yöntemleri sayıyorlar, sayarken aslında bunların da gerçekleştirildiğini görüyorlar. Neden “iletişim”, sanki Aspirin gibi tüm kurumsal sıkıntılara deva gibi sunuluyor?  

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Batılı Yönetim Danışmanları ile belli bir süre çalışmış olanlar bu görüşe katılacaklardır: Onların iki lafından biri; iletişimdir. Birlikte yaptığınız proje, ne kadar büyük ya da küçük olsun farketmez… En başından hangi aşamalarda, kimlerin, kimler tarafından, hangi yollarla bilgilendirileceği belirlenir ve bu plana fazlasıyla uyarlar. Zaman zaman abartılı bile görünür bu iç pazarlama, ama vazgeçmezler. Sonunda görürsünüz ki işin başarısı (değişim) büyük oranda bu “iletişim çabaları” sayesinde gelmiş.
İdil Akidil’in diğer yazıları

       Kurum içi iletişim konusunda onlarca genelleme var: Gerek yönetim kadroları, gerek insan kaynakları çalışanları, gerekse çalışanlar tarafından yaratılmış iç iletişim mitleri…
* 1.Öğrenmek istedikleri şeyler varsa sorsunlar.
       Bu düşünceyle iletişime her zaman açık olduğunu ifade etmek isterken kişiler, karşısındakilerin de kendileri kadar açık olduğunu varsayabilirler. Bazen neyin sorulacağı da bilinmeyebilir.
* 2.Eğer ben biliyorsam zaten herkes biliyordur.
       Bu varsayım, en tehlikelilerden biri. Bize çok açık gelen bir bilgi başkası için ulaşılmaz hatta anlaşılmaz olabilir.
* 3.Üst yönetim hiçbir şeyi paylaşmıyor.
       Peki çalışanlar merak ettiklerini soruyorlar mı? Aşağıdan yukarıya doğru kanalları kullanıyorlar mı? Kendi yöneticilerini bu konuda yönetiyorlar mı? Her düzeyde yatay iletişim en kolay sağlanabilenlerden biridir, bunun da çok etkin sağlanması gerekir.
* 4.Şu kişileri haberdar ettik, doğal olarak onlar da çevresindekilere anlatmış olmalılar.
       Bu da sadece bir varsayım. Bazen herkes üstüne düşen iletişim sorumluluğunu yerine getirmiyor. Yollar tıkanıyor.
* 5.Bilinmesi gerekeni söyledim. Onlar da duydular.
       Herkesin algılaması birbirinden farklı olabilir. Geçmiş deneyimleri, bir konu hakkında bildikleri, hatta hissettikleri aynı olayı farklı yorumlamalarına neden olabilir. Her dinleyici aynı mesajı aynı şekilde yorumlamamış olabilir. Hele ilk kaynaktan sonra gitgide yorumlar dilden dile değişir.
* 6.Bir sorun yok ki? Neyi konuşacağız?
       İç iletişim, sorunları ya da başarıları paylaşmak değildir sadece. Bir kurumun bütün halinde hareket edebilmesini sağlayabilmek için, iş tekrarlarını engellemek için, birikmiş bilgiden, sinerjiden yararlanabilmek için önemlidir.
* 7.Bürokratik, hiyerarşik bir şirket değiliz, tüm iletişim yolları açık.
       Her bir çalışanın işi, yönetim şeklini algılaması farklıdır. Motivasyon faktörü de. Kişilikleri de. Herkesten aynı girişkenliği, özgüveni beklemek mümkün değildir. Öte yandan yazılı iletişim, yani kaydetmek, yazılı olarak saklamak veya iletmek bürokratik görünür ilk başta. Oysa kurumda herkesin bir olayı olduğu gibi, ilk haliyle, yorumsuz görebilmesinin yollarından biri yazılı olarak iletişimini sağlamaktır.
* 8.Sayısal sonuçları zaten isteyen görüyor. Daha neyi paylaşacağız?
       Herkes sayısal sonuçları yorumlayamayabilir. Ayrıca sonuçların kurum stratejisiyle ilgisinin kurulması, bu sonuçlardan topluca ders almak, topluca bunlarla gururlanmak için formel iletişiminin yapılması gerekir.
       Kurum içi iletişim sadece yönetimin sorumluluğu değildir. Bazen elimizdeki - hazır - yolları da tam anlamıyla kullanmayı atlıyoruz. Duyuruları okumamaktan, toplantıları yanlış yönetmeye kadar birçok davranış, genel bir iletişimsizlik sorununun yerleşmesine neden olabiliyor. Aslında iletişimin sorumluluğunu karşı tarafta aramak yanlıştır. Anlamayı istemek, satır aralarını da görmeye çalışmak - bunun için çaba sarfetmek - ve anladığını göstermek empatik iletişimin temel taşlarıdır. Çoğu zaman iletişimin önemini eksikliği anlaşıldığında ve bu konuda talepler geldiğinde farkediyoruz. Ancak işlerin fazlalık gibi görünen iletişim ayağı aslında bir proje planının en ayrılmaz parçası olmalı…
       Pratik: Kurum içi iletişim için karmaşık formüller aramaya gerek yok. Hedeflerlerin çalışanların performans değerlendirme sisteminin bir parçası halinde iletilmesi, performans değerlendirme görüşmeleri, raporlar, iç bültenler, çeşitli nedenlerle toplantılar, eğitimler, çalışan el kitapları, oryantasyon programları gibi araçlar zaten hemen sahip olduklarımızdan.
       Biraz teknoloji desteği ile hazırlanabilecek ekran koruyucuları, intraneti, öneri sistemlerini de unutmayın…
       *Mit: Davranışlarımızı nasıl yönlendirdiğimize yoğun etkisi olan bilinçsiz ya da yarı bilinçli inanış.
       
 
       
    TOP5 Bankaların kara tahtaları siliniyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları