Home page
Haber Menüsü


 
İnsan Yönetimine Yaratıcı Yaklaşımlar Getirme Zamanı
(Para Gerektirmeyen Çözümler)
 
Büyük piknikler, kuruluş yıldönümü kutlamaları, teknede yapılan out-door eğitimler, şirket yemekleri, yurtdışında bayi toplantıları, bütçe baloları vb. birçok kurumun geçtiğimiz yıllarda çalışanları için satın aldığı hizmetlerden bazıları...
 
İdil Akidil
NTV-MSNBC
 
22 Ekim —  Bugün, bu uygulamalara devam eden kurumlar olsa bile, sayıları ne yazık ki oldukça azaldı.

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  İnsan Kaynakları Yöneticileri* “insan yönetimi” açısından her zaman olduğundan daha zor bir dönemden geçiyorlar. Ardarda gelen krizler, şirketleri, dolayısı ile çalışanları olumsuz yönde etkiliyor. İşini kaybedenleri gözlediğimizde ne yazık ki çoğu kez “başarılı”, “başarısız”, “fazla”, “eksik” vb. nice sıfatlarla tanımlayamayacağımız, açıklanamayan durumlarla karşılaşıyoruz. Ancak, bir yandan da hayat devam ediyor, kurumlarda kalanlar için de...
       
İdil Akidil’in diğer yazıları

       Sıfırlanmış eğitim bütçeleri, uzun zamandır artış görmemiş maaşlar, kısıntıya gidilmiş yan ödenekler/haklar, belki komşularının/arkadaşlarının/eşinin işini kaybetme riski, şirket çapındaki başka uygulamalardaki tasarruf tedbirleri (belki azaltılan lambalarla daha karanlık ofisler, sınırlandırılan çay-kahve, birleştirilen servis güzergahları ile uzaklaşan duraklar...), ülkedeki, sektörlerdeki belirsizlikler...
       Böyle bir dönemde, yukarıda örnek verdiğimiz faktörlerle birlikte, İnsan Kaynakları uygulamaları, çalışanlarla ilişkiler, motivasyon konularında İnsan Kaynakları Yöneticileri’nin üzerine düşen sorumluluk artarken, onların bu yönde kullanacağı geleneksel araçların bazıları yok olmuş, bazıları da gücünü kaybetmiş durumda. Yaratıcı olmak gerekiyor.
       Eskiden parayla satın alınan hizmetlerin yerini doldurmak şart. Motivasyon açısından; eğitime göndermek, maaşını arttırmak vb. dışında yöntemler geliştirmek gerekli, bir yandan da motivasyonu sağlamanın yanı sıra, belirsizliklerle başedebilmeyi kolaylaştırmak için iletişim sağlamak…
       Başarılı bir çalışanı ödüllendirmek için çeşitli şekillerde ismi anons edilebilir, kalıcı hale getirilebilir. Philadelphia’da Bell Atlantic, üstün performans gösteren çalışanlarının isimlerini baz istasyonlarına veriyor… Drucker Vakfı’ndan F.Hesselbein, “İnsanlar yaptıklarının fark getirdiğini hissetmek isterler” diyor. Motivasyon kişiye dayanır, ancak kişilerdeki bu potansiyelin harekete geçmesi için ortamlar hazırlanması da İnsan Kaynakları Yöneticilerinin üzerine düşüyor. İşe biraz eğlence katmak, çalışanların işlerine seçimlerini ve kişisel katkılarını yansıtmalarına izin vermek, sosyal ilişkilerin güçlenmesi için ortamlar sağlamak bunlardan bazıları. Maliyeti olmayan diğer yöntemler de hatalara tolerans gösterebilmek, çalışanların “kendi işlerinin lideri” olmalarına izin vermek, cesaretlendirmek, performans artışını ölçecek yöntemler geliştirmektir.
       Çalışanlarla iletişim yollarını açık tutmak önemli. Konuşmak. Dinlemek, dinlemek, daha çok dinlemek…
       Eğitimleri de tamamen bitirmemek gereklidir. Kurum içinden eğiticiler seçerek yetiştirmek, eğitimlerin kalitesini sürekli gözlemek kaydıyla iyi bir yöntemdir. Eğitim faaliyetlerini sürdürebilmek bir yana, departmanlar arası ilişkileri güçlendirmeye de yarar. Bazı konularda başka kurumlardan da takas yöntemiyle eğitim hizmeti almak olası.
       Hepsi bir yana, günlük koşuşturma içinde çoğu zaman küçük bir teşekkür veya sırtını sıvazlama bile atlanabiliyor. Harvard Üniversitesinden Rosabeth Moss Kanter: “Takdir etmek o kadar kolay ve ucuz bir eylem ki, açıkçası “yapmamak”ın hiçbir bahanesi olamaz.” demiş. Her insanı motive eden faktör farklıdır, bazıları “güç”ten, bazıları “başarma” duygusundan, “aktif olmaktan”, “sahiplenmeden”, bazıları da “takdir görme”den … motive oluyor.
       Aslında her zaman bu farklılıkları gözeterek davranması gereken İnsan Kaynakları Yöneticileri, paranın desteğinin az olduğu bu dönemde -belki de bu sayede - kendilerini ve çalışanlarını yeniden keşfetmeliler...
       *Tüm yöneticiler ve İnsan Kaynakları Departmanı çalışanları
       
       Pratik:
       Her bir çalışanın ihtiyacını (nasıl motive olduğunu) belirleyerek, ona - sadece ona - uygun iletişim, takdir ve ceza yöntemleri geliştirin. “Çalışanlarınıza Pokemon gibi davranın”, Gary Vikesland’ın yazdığı eğlenceli bir yazının başlığı. Bilmeyenler için, Pokemon’a giriş yapalım: 150 farklı türü olan Pokémonları genç eğiticiler yakalamaya ve eğitmeye çalışıyorlar. Yakalanan bir Pokemon başka biriyle savaşmak üzere yetiştirilmeye başlanıyor. Bir Pokemon’u en iyi şekle getirmek için eğitici büyük zamanını, enerjisini, sabrını ve sevgisini sunuyor. Her bir Pokémon’un farklı ve kendine özgü güçleri olduğu için eğitici herbirine farklı yaklaşmak zorunda.
       Bir kitap: Bob Nelson, 1001 Ways to Reward Employees
       http://www.employer-employee.com/‘da çalışanlara ve işverenlere bazı pratik - şakayla karışık öneriler bulabilirsiniz.
       
       
       
 
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları